Skip to content

Interaktiv marknadsföring inte enbart digital. Typ.

oktober 27, 2009

Häromdagen fick jag en fråga av en gammal kompis jag inte träffat på länge. Vi pratade jobb vid ett tillfälle och när jag nämnde interaktiv marknadsföring så följde han bums upp med ordet ”Internet”. Såklart. Det är ju vad folk tänker på. Interaktivitet = Internet, digital, webb, osv. Och lika ofta svarar man slentrianmässigt ”Just det”.

Men är det verkligen så nischat? Är inte interaktivitet själva grunden till bra marknadsföring? Eller är kanske webben det enda stället där man överhuvudtaget bryr sig om att ta in vad kunder tycker eller anser. Jag skulle inte tro det. Men visst är förutsättningarna aningen bättre för en blogg än en reklamfilm på bio.

 

abc80
Interaktiv?

Nästa gång någon av mina vänner eller kollegor säger ”Internet” i samma mening som jag säger ”interaktiv” kommer jag säkert lika snabbt följa upp med ett ”Just det” igen. Men för varje gång blir jag mer sugen på att vika ut texten kring vad interaktivitet egentligen handlar om.

Tills dess kan jag bjuda på vad svenska wiki säger.

No comments yet

Kommentera

